söndag 29 juli 2012

Harakiri korv och magkramper som heter duga

Hej bloggläsare!

Jag måste bara berätta om min galna helg!

I lördags var jag på gymmet och körde stenhårt konditionspass (minns dock ej hur passet var så kan inte skriva det) Senare under dagen så drog jag på Blommor och Bin i Långholmen och skakade rumpa till skön musik och träffade fina människor. Om ni undrar vad blommor och bin är så är det en festtillställning, en dagsfest med elektronisk musik såsom psytrance/goa/electro/progressive.
Efter festens slut så tog jag ett halvnyktert dopp med en tjejkompis och Långholmen.



Och efter detta så drog vi hemåt, väl hemma så vill min tjejpolare dra med mig ut och ta några öl så vi bestämmer oss för att dra till Medusa bar i Gamla Stan.

HÄÄÄÄR kommer HARAKIRI korven in i bilden. Väl framme vid Medusa Bar får vi syn på korvståndet som står väl placerat precis utanför Medusa. Vi snackar om att vi gärna vill käka korven, men beslutar oss för att ta det EN ANNAN DAG. Så vi går in, dricker lite öl, en varsin shot, en varsin drink.
Här emellan händer en hel del saker på kort tid, vi får en jobbig stalker som vi tappert försöker göra oss av med. Vi träffar en jättetrevlig kille som speciellt jag börjar prata massor med, samt att han räddar oss ur situationen med stalkern. Stalkern tröttnar och håller sig på avstånd, och går sedan sin väg.
Min tjejkompis går in på Medusa bar, och jag får inte komma in för att dom stänger. Så jag sitter kvar med denna trevliga kille och pratar.

När min tjejkompis väl kommer ut så börjar korv diskutionen, SKA vi äta HARAKIRI korven?
Min kompis blir övertalad av en random främmande snubbe som bjuder henne på en Harakiri korv, hon antar utmaningen. Och jag blir självklart väldigt sugen, men har INGA pengar. Killen jag snackat med resten av kvällen erbjuder sig att bjuda mig, OM jag lyckas äta upp den under 5 minuter. KLART JAG KAN, säger jag högt.

Så ja, jag åt VÄRLDENS STARKASTE KORV, på under 3-4 minuter.

Jag har varit tvungen att ha en vilodag pga denna förbannade korv, men det är lugnt, imorgon ska jag nog köra som vanligt på gymmet, det blir arm och magpass. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar