måndag 23 juli 2012

Äventyrsbanan och ont i örat



Hej bloggen!

För ovanlighetens skull så tänker jag skriva om ett trevligt äventyr idag.

Jag drog nämligen på äventyrsbana idag i Tenntorp med en tjejkompis och några trevliga prickar till. Väl där så blev det pirr i magen. Jag älskar utmaningar. Och jag valde detta för att övervinna min höjdrädsla.
Väl 18 meter upp i ett träd så var jag inte lika kaxig längre. Skulle gå balansgång på en vinglig stock som var 10 meter lång. Måste tyvärr säga trots taget mod, några djupa andetag så klarade jag dessvärre inte av att gå över denna stock. Då jag är höjdrädd dom sagt, men nöjd med min insats är jag ändå. Att hoppa ner från den var nog faktiskt roligast då jag är mer för fart och plötslig adrenalin. Sedan var det dags för Ziplinan. Detta är en linbana som är 150 meter lång, varav hastigheten kommer upp i hela 50 km/tim. Och i slutet stannar man i ett nät. Klättrade snabbt upp i trädet 18 meter upp. Väl uppe så var jag självklart nervös som ett as och darrade som ett asplöv. Haha. Väntade på klar signal och hoppas rakt ut i luften och glider med en jäääkla fart. Helt sjukt Nice. Skriker för att det var SÅ härligt samtidigt som jag får lite kvistar i ansiktet. HÄR kommer nackdelen med detta äventyr. Jag kommer upp i såg hög fart att jag flyger rakt in i nätet samt slår huvudet rakt in i stocken som man ska klättra upp på när man ska koppla bort sig själv från linbanan. Rakt över örat får jag denna stock. Det knakar till och jag får satans ont. Det började blöda massor. Säkerhet in my ass säger jag bara. Vill inte smutskasta Ävemtyrsbanan. Men skadar jag mig så är det ju något i säkerheten som inte stämmer. Nu är ju jag väldigt smärttålig, men detta gjorde verkligen ont. Tråkigt avslut på äventyret, det blev akuten och 5 stygn i örat som spruckit på 2 ställen. Tackar min tjejkompis, hennes pojkvän och hennes vänner så mycket för all hjälp jag fick med skjuts och grejer. Här ser ni mitt otroligt fina öra:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar